Alla inlägg under oktober 2014

Av Emilia - 31 oktober 2014 10:39

är hemma med barnen. det betyder att jag ska leka med pojkarna och jag tänkte att vi ska ha lite utklädning, ska även läsa en småläskig bok om häxor, spöken och vampyrer och gå en stilla promenad i skogen...annars är det mest praktiska saker som står på schemat. rensa i garderoberna och städa och tvätta. hade en underbar dag i kalmar. inga blogginlägg och inga foton. kunde som en smart kvinna jag träffade i veckan sa, ta vara på det ändå... och visst är det så. fast jag skriver om vad jag gör många gånger men gör det mest för min egen del. forskning visar att det är större chans att vi genomför det vi tänkt om vi skriver ner det. ett litet tips. ibland är det även kul att kunna minnas tillbaka genom att läsa se bilder, man kan se saker från flera perspektiv.

jag var på kursen, den tog några timmar det var lite stressigt den dagen, men jag vet att jag har stor nytta av den. känns som att man har en hel del att bita i så det blir delmål. nästa vecka när det andra är klart ska jag börja med att köpa böcker.

Av Emilia - 29 oktober 2014 17:20

har trätt pärlor, ritat, och övat bla. på siffror med mina små killar :)

denna veckan avslutas min validerig.

snart är det halloween, då ska småtrollen klä ut sig <3

...

Av Emilia - 27 oktober 2014 14:55

har fixat massa viktiga saker. viktigt pappersarbete plus varit ute och handlat.

ska städa av huset för ikväll ska jag på kvällskurs :)

imorgon ska vi fira en här som fyller år :) och idag fyller en av mina systrar <3


...

Av Emilia - 25 oktober 2014 12:33

...så ny dag, det blir att ägna tid åt mitt senaste projekt.

så ut minst en timme.

sedan måste jag ta en promenad kan inte vara inne även om vädret är blygrått.

sen är det några saker som måste avslutas innan nästa vecka.

har iallafall sovit som en prinsessa och haft en dröm som var konstig.

har gått tillbaka till min vanliga hårfärg. så hårtoningen är borta nu... passar ändå bäst i blont.

...

Av Emilia - 23 oktober 2014 08:59

det var längesen. tänkte sammanfatta lite vad jag gör. (har ägnat över ett år till att arbeta mycket) så jag har jobbat heltid hela sommaren/ hösten sedan lagt stor energi på en validering som jag tror mig kommer ha nytta av längre fram. det har inneburit massa slit med intyg och timmar hit och dit samt att hitta den bästa mentorn till valideringsintyget, fast det har varit med ett ämne som jag redan har relativt goda kunskaper i, fast som jag strävar efter ökade kunskaper i. jag har även fått ett strålande arbetsgivarintyg/ omdöme som jag är både glad och stolt över. igår bokade jag en annan slags kurs som är på kvällstid så den skall jag åka på nästa vecka. har plöjt mig igenom en bok till i omvårdnad. har någon form av plan av olika moment som jag ska lägga till min grundutbildning, så jag kör det stegvis på distans fram till vårkanten. delmål. det innebär ju att lägga tid när barnen sover vilket gör att jag ändå kan ägna ganska mycket tid med ungarna <3 distansstudier och arbete kräver självdisciplin.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards