Alla inlägg under maj 2012

Av Emilia - 31 maj 2012 10:25

Av Emilia - 31 maj 2012 00:50

Härom dagen var pappa här och vi satt ute och fikade i fina vädret med moffa :) 

Han lärde barnen massa bus och hur man smyger runt huset som en indian som storebrorsan säger, och klättrar i träd och håller span och de kollade in bilen.

Vi har varit på utflykt i Kalmar också.

Jag har blivit fint uppvaktad <3

Vi har kollat på två bra filmer, jag och Andy.

Black swan och cell 211 tror jag att den andra hette.

Idag har pojkarna varit på förskolan och sedan lekte de ute i trädgården när de kom hem, mina fina Pioner blommar och staketet blir jätte fint.

Vi har lagat mat och läst Tjuvalfons, kollat på Meckarmicke och min personliga favorit Aisopos teater,  som är mycket bra barn filmer med en smula moral i slutet. 

Ungarna har gosat med Kajsa och lillen gillar att sjunga mycket, nu är det var bor du lilla råtta och nicko ticko tinn som verkar vara favoriterna...

De har badat och lekt här ikväll och kammat frillan på olika sätt vilket var väldigt roligt att se, börjar nog bli dags att klippa :) Gosungarna har humor. 

Vi har varit trötta, behövde vara bara hemma idag allihopa, vi tillsammans <3

Jag lyssnar på tystnaden nu och läser Anatomi och Fysiologi 2, fast har tagit en liten paus, men den har bra beskrivningar.

Fast jag vill fly böckerna lite nu, jag funderar på en picknick och att laga rabarber paj, jag skall ägna tid med barnen  imorgon.


Av Emilia - 27 maj 2012 09:26

Över vida oceaner
emot fjärran horisonter
över hav och kontinenter
genom skymningar och dagar
har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar
Vi har burit samma bördor
Vi har sett mot samma stjärnor
Vi har sjungit samma sånger
Vi har delat samma drömmar

Du är med mej vart jag går
Genom månader och år
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den jag kunde va

Som broar över djupen
som skuggor under träden
som eldarna i natten
som stigar genom snåren
har vi varit för varandra

Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida

Du är med mej vart jag går
Genom månader och år
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den jag kunde va



Och ingenting kan splittra oss
och ingenting kan söndra oss
och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss
att överge varann
Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen
kan lösa våra band

Jag är med dig vart du går
Genom månader och år
Jag är med dig alla dar
Jag är med dig vart du far
Du är den jag kunde va



Du är med mej där jag e
Du är med mej vart jag ser
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den, jag kunde va


/ Emilia

Av Emilia - 27 maj 2012 01:38

Idag har vi läst sagor och varit mycket utomhus.

Tänk att lillen lärt sig sjunga när trollmor har lagt sina elva små troll, så fint.

Ungarna har fått nya vattenpistoler och när det var varmt innan badade de i polen.

Vi var på utflykt häromdagen och det är så fint nu, rapsen blommar, lupiner i vägkanterna och så hundkaxen*

Slingriga stigar vi följer leder ut i skogen och jag såg en räv. Barnen har fått lite nytt, skogensdjur som lillen sa.

Det var två rävar, en hare och en igelkott och en sagobok om dem. Väldigt fina. Vi försöker läsa så mycket som möjligt.

Pojkarna hittade en fet padda tillsamans med Andy och beundrade den, vackra ögon hade den som rent guld.

En av katterna har varit på rymmen men som tur är hittade vi honom.

Gamla kurser, de nya kurserna kommer igång nu mer på allvar nästa vecka.

Nu gäller det bara att bita i det sura äpplet och skriva klart om livet och döden och sorg.

Och nej,det finns ju roligare ämnen men visst, jag måste ju bli klar.


Av Emilia - 21 maj 2012 11:08

Av Emilia - 15 maj 2012 20:17


Jag håller på att avsluta en av mina kurser.

Jag skall fortsätta på Nti sen nu i sommar och sen skall jag läsa de sista ämnena där.



Av Emilia - 10 maj 2012 12:49

Nu är det mycket som skall fixas till.

Jag är jätte sjuk men känner mig tack vare Andys apoteksbesök tusen gånger tapprare

På måndag skall jag ha ett möte och lägga upp en vidare plan för kurser.

Grabbarna bygger gult staket och det är varmt ute.

Nu mår killarna lite bättre. 

Jag vaknade upp till fågelkvitter och tittade ut och såg äppelblom och vårt fina gula.

Det är iallafall en bra dag.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards