Alla inlägg under januari 2012

Av Emilia - 28 januari 2012 20:13

Rutigt golv i hallen blir sååå fint!

Nu är det kaffe och sedan plugga som gäller.

Av Emilia - 28 januari 2012 00:05

Av Emilia - 27 januari 2012 00:03

Jag har suttit och skrivit ett bra tag om dessa två kvinnor... Nu ger jag upp för kvällen, men jag har kämpat bra.

Känns som om det kommer fixa sig. Jag struntade i The reader och pluggade istället vilket jag är glad för, för det tar sin tid...Nu blir det paus tills imorgon kväll.


 

" Katie Eriksson är född på 40-talet. Hon tog sin sjuksköterskeexamen 1965 och blev vårdlärare 1970 vid Helsingfors Svenska Sjukvårdsinstitut. 1974 blev hon utnämnd till rektor, hon tog också sin fil kand detta år. Katie Eriksson blev fil lic och disputerade 1982. 1984 blev hon docent i vårdvetenskap och 1986 utnämndes hon till planeringsprofessor vid Åbo Akademi i Vasa där hon sedan 1991 är ordinarie professor. Idag delar hon sin professur mellan Åbo och Helsingfors. En av hennes hjärtefrågor är att forma en vård som bygger på människokärlek och djupt ansvar ( Segesten & Segesten, 1995) " Lånat från;

 http://hem.fyristorg.com/nurse/newpage14.htm


Sjuksköterskan Virginia Henderson definierar omvårdnad så här:

Sjuksköterskans speciella arbetsuppgift består i att hjälpa en individ, sjuk eller frisk, att utföra sådana åtgärder som befordrar hälsa eller tillfrisknande (eller en fridfull död); åtgärder individen själv skulle utföra om han hade erforderlig kraft, vilja eller kunskap. Denna arbetsuppgift skall utföras på ett sätt som hjälper individen att så snart som möjligt återvinna sitt oberoende.Lånat från;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Omv%C3%A5rdnad#Omv.C3.A5rdnadsforskning

Av Emilia - 25 januari 2012 23:26

Ikväll har jag suttit och kollat igenom alla kapitel en extra gång och letat upp alla svaren på iallafall tio av frågorna.

Sedan är det två till samt en fallbeskrivning med två frågor men jag har över helgen på mig . Idag har barnen och jag lagat världens lasagne! Hur god som helst. Minstingen är mycket intresserad av matlagning. Pojkarna har varit vilda :) Fäktats med pinnar och lekt och busat, jagat varandra med gosedjur, skrattat och skrikit och försökt klättra men då satte vi stopp. I badet bedyrade de varandra att de var bästa vänner <3 Vi har läst sagor om Kringel, isbjörnen Lars, Plupp och Greta gris och de har kollat på Alfons och festat på syltkakor... På källen somnade de efter badet med en varsin katt i famnen efter att de hade små gnatat om vem som skulle ligga på vilken sida... Och jag somnade också ett tag innan jag klev upp och pluggade. Andy och jag har kollat på Arga snickaren och Andy har också pluggat, Andy har målat nyckelskåpet i grönt och vitt som matchar till trappen. Väldigt fint blev det.


Av Emilia - 24 januari 2012 21:30

Jag och barnen och Andy haft en väldigt bra dag. Andreas har monterat upp de gröna trappräckena som matchar trappan, hur snyggt som helst. Tidningstapeten i kontoret blir urhäftig. Jag har städat och ungarna har lekt. Vi har byggt en snöskulptur som är ett mumintroll och åkt pulka ätit korv med bröd och tagit hand om alla djuren :) Kvällen avslutades med gröt och byggare bob sedan tandborstning,  och nu har jag pluggat sedan ungarna somnade. Känner mig pigg, så jag ska fortsätta att läsa till klockan tolv utan kaffe.

Av Emilia - 21 januari 2012 13:01


Jag har sett flera filmer på sistonde. Idag kollade jag på Elina den var bra! Ungarna leker och har badat balja ute snöar och om det lägger sig så ska vi bygga en snöskulptur. Kajsa vilar vid mina fötter och katterna spinner tätt ihop slingrade.

Jag ska ta fram sagoböcker och sätta dem i en sockerlåda. Jag ska brygga kaffe och njuta för kontoret är snart färdigtapetserat, Andy sliter och det blir sååå fint!!! Vi ska nog ge storebror och lillebror någon prenumeration eller nåt snart. Kanske Kråke? Idag ska vi pyssla med pärlor och äta glass :)

Av Emilia - 20 januari 2012 10:55

Idag är det Fredag! Dagen skall bestå i att sortera leksaker och tvätta, gå ut i rimfrosten med grabbarna grus och dricka varm chockladmjölk. Jag ska tvätta ungarnas barngardiner och gosedjur. På Måndag börjar skolan. Jag ska läsa ut en bok, och möblera om en smula. Tänker på Stina <3

Av Emilia - 19 januari 2012 10:31

Det här är min låt till ungarna <3...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards