Alla inlägg under februari 2012

Av Emilia - 27 februari 2012 16:07

Jag har hittat tapeten som jag vill ha nu.

Här kommer den iallafall, den är underbar.


 




Av Emilia - 12 februari 2012 23:48

Har haft en fin dag med familjen med massor av skön sång, och firat minstingen som fyllt två år. Nöjd och glad sjöng han högst av alla ja må han leva och skrattade. Vad stor han är. Och ändå liten. Man kan verkligen förundras över hur fort det går! Och ändå känns det som om jag fick honom för första gången i min famn alldeles nyss.  Fantastiska lilla pojke. Som en liten solstråle. Pigg och glad alltid busig, och sååå fin.

Vi har firat med morgon fika,paket, ballonger, tända ljus och storebror var så snäll!

Det var roligt när storebror sa; Mamma vilket fint kalas vi har bakat, får jag också smaka lite kalas med hallon på?

Slutsatsen är lätt att dra alltså, kalas = Tårta!

Av Emilia - 9 februari 2012 02:05


Ska faktisk blunda

och inte kolla på klocka

för att nu avsluta de frågor

som jag tänkt avsluta i min insändningsuppgift

På dem är det inte mycket kvar.

Bring me luck <3


Av Emilia - 7 februari 2012 17:49

Provet gick gallant.

Vi har inhandlat diverse snygga födelsedagspressenter till lillen

Ungarna ska snart gå och lägga sig, det får bli en tidig kväll i kväll och sen ska vi greja utan barnen, strax intill med renoveringen. Sedan blir det städning och tvätt och rasta hundarna och läsa några kapitel. Men först Glamour.

Andy ska nog sitta lite med sin skoluppgift. Känner mig pigg fast jag ska ta en kopp kaffe och läsa sagor för ungarna.

Det töade ute innan och solen sken nästan som vår.

Av Emilia - 5 februari 2012 18:47

* Kurslitteratur;

Människans anatomi

Hälsa, mat och livskvalitet / Mat och omsorg


* Presentationer två - Kopiera in

* Veckans uppgift/ Diskussion


* Googla efter bra länkar, inspiration



<3

Av Emilia - 5 februari 2012 18:03

Vi håller på med övervåningen. Jag gjorde provet igår och börjar komma igång med de andra kurserna också nu. Mycket när barnen somnar, men spännande när man kommer igång. Tar all energi och försöker med all kraft fokusera. Ungarna leker och snackar mycket med varandra nu. Vi har läst sagor och busat. De har varit med oss när vi har fixat med huset och kollat på mumin. Vi har lagat mat. Garderobsdörrarna till deras rum är klara nu och det blir hur fint som helst. Jag  har letat fram tre böcker som jag kan ha till skolan så då slipper jag nog köpa. Vi ska snart köpa presenter till lillen som börjar bli stor, lille kocken som fyller 2 nästa vecka och jag kan knappt fatta det. Tycker han satt här nyfödd i min famn nyss i sin lilla lokförarmössa :) Han är så fantastisk, det är de båda två, alltid snälla och glada och duktiga som tusan på allt!

Mina grabbar- snälla mot varandra så man blir rörd i hjärtat.

Brorsor som håller ihop <3 Och samarbetar i alla bus.

Håller varandra i handen, och bråkar om leksakerna, köpslår om vem som skall ha vad, gör upp och ångrar sig..

Lika envisa båda två...Men bäst i världen <3


Av Emilia - 2 februari 2012 22:30

* Stöd och hjälp m. den personliga hygienen

* Att tillfredställa behov av vätska och näring

* Att tillfredställa behov av sömn och vila

* Komplikationer vid inaktivitet

* Att iakta och kontrollera grundläggande kroppsfunktioner

* Att medverka vid vård vid livets slutskede

* Munnen och tändernas hälsa

Av Emilia - 1 februari 2012 11:33

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards