Alla inlägg under mars 2012

Av Emilia - 26 mars 2012 01:01




Jag håller på med den nya tentan i organläran nu.

De senaste dagarna har det varit fullt upp.

Jag försöker organisera så bra som möjligt nu, och hitta endel lösningar och hoppas att det skall ge resultat iallafall längre fram.Jag försöker ta tag i massor med saker,jag har knappt någon ledig stund.

Men det är bara att jobba på för det är det bästa jag kan göra.

Nu tar jag en liten paus med lite te för omväxlings skull och det börjar ju bli rätt sent.


Barnen har ätit pankakor till mellis och sedan spagetti och köttfärs till middag,

och varit ute och lekt i trädgården i solen.

Åkt bil och lekt med uteleksaker.

Kollat på blommor, grävt ner några lökar till och de var glada och sjöng. 

De drack saft och delade en Tom och Jerry...


Den ena brorsan trottsade och ville absolut inte gå in när vi skulle äta.

Den andra brorsan hakade på...Båda sprang åt olika håll.

Vi har börjat läsa en lite mindre faktabok om djur och de är väldigt intresserade.

De har badat bubbelbad och lekt i baljan och kammat sig och busat.

Vi sjöng och de börjar lära sig många av sångerna nu.


Jag hittade skitsnygga foton på mig själv,och tänkte att var det verkligen jag,

vilken pangbrud jag var där och då tänkte jag inte ens på det... 

Jag känner mig så fruktansvärt sliten just nu skulle verkligen behöva genomgå en extem makeover.

För jag vill ju igentligen ha en frilla som Amy Whinehouse,och de nya kläderna ch lackade naglar och smink och matchande saker.Men ingenting av det där har kännts särskillt tilltalande på ett tag.


Här är Tip of my tongue med the civil wars, och det är ett mycket bra framträdande.




Av Emilia - 22 mars 2012 19:47






Av Emilia - 22 mars 2012 09:39



- Mamma vaför skriker jag?

-Mamma varför slog jag lord lillor?

-Gahhh, jag vill inte vara en dum bror...



Kaffet kokar på spisen och ungarna har feber.

Solen gassar utanför och hundarna solar sig.

Lökarna är nergrävda, en del börjar kika upp och det är bladknoppar på syrenbusken.

Tio tusen kilo grönska väntar på att komma fram.Allting är så fruktansvärt sorgligt, och vi pratar om det.

En liten lyssnar.

En liten tänker.


- Mamma du kan låna min mamma för hon är så snäll.


Jag tänker på det.

- Tack lilla älsklig, det behöver jag inte för jag har er, och ni är världens snällaste.

Kärlek.


Av Emilia - 19 mars 2012 09:55

 


Av Emilia - 18 mars 2012 20:32

Idag har det varit grått grått grått.

And i was miss stoneheart.

Vi var iallafall utomhus ett tag och lagade en god middag.


Älskling köpte vaniljhjärtan och den chockladen som jag gillar så och han fixade klart tapetseringen.

Jag själv gick en promenad med hundarna.

Storebror höll Kajsa och lillebror samlade stenar och det var krokus i trädgården.

Stenarna fick ditmålade ansikten. Nya favoriten är indianpojken Yakari.

En trana till var på ängen nedanför vårat hus.


Jag har kommit fram till att jag även skall lova mig själv att göra klart Demens ABC, och slutföra datan också.

Pojkarna fått fina regnkläder och massa annat av systeryster.

Modevisning, modevisning säger lillen och snurrarar framför spegeln.

Även en film om Tess och Ubbe som blev väldigt omtyckt.

Vi gillar det, det är väldigt omtänksamt.

Nu är det mörkt och  en liten drömmer.

Nu ska jag snart ta lite kaffe, och sedan logga in mig i min studieplattform.


Vecka 12

* Organlära - Tenta på andnings systemet

* Filosofi - Fördjupning Arne Naess, Ekofilosofi, Sofies Värld

* Fairtrade -  WFTO

* Friskvård - Uppföljning

Av Emilia - 17 mars 2012 09:41

Av Emilia - 16 mars 2012 17:59

Hundarna

Solen

Skolan

Utelek

Tapetsering

Första fikan i trädgården

Kakor

Sandlådan

Cyckeln

Bilen

Katten är med ute

Spela fotboll

Middag

Barnprogram

Promenad

Trotts

Hålla handen

Rådjur

Kottar

Vita fjädrar

Rådjur på ängen

Trana

- Mamma var bor vildsvinen?

- Djupt inne i skogen.

Komma in

Brorsor som bråkar

- Man får inte slåss

Någon gråter 

 - Mamma jag vill inte vara dum

- Mamma jag glömde mitt verktyg


Kaffe




Av Emilia - 16 mars 2012 09:38


Att springa i solen med ungarna i skottkärran runt, runt, runt är det senaste buset vi har.

Pannkakor gillar de när de kommer in från åkturen.


En ny dag.


Har skrivit en mycket bra fördjupning om Hemolys, pga. ökad förstöring av erytrocyter.

Jag fick Vg på tentan i Organläran, jag hade stor hjälp av böckerna.


Tack fina du *


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards